Minat aku-Jiwa aku

Silat memng dh tertanam dlm hati ..Memang dh sebati dgn jiwa ...


Itu baru muqaddimah....Skarang baru nk mule crite..

Aku x prnh trfikir hajat tu akn trsampai..
hajat tuk masok prtndingn silat pringkt daerah,
jdi wakil skolah (sambest)...
pastu blh jadi wakil daerah petaling perdana..
hamdallah..
pintu peluang Allah dh bukakkn...pastu aku x sia-siakan.tapi aku kurg dlm manfaatkn..

Hari demi hari brlalu,
prtndingn daerah yg ditunggu-tunggu,
akhirnye dtg menjengah....
sgale beban terase ringan lepas je habis giliran..
tapi..bukan nk crite saat gembiranye dpt kemenangan,
tapi rase gmbire sebab usaha yg x sebesar mane dh mmbuahkn hasil yg sgt manis..
kejayaan yg bukn utk dihebahkn pd org
tapi kejayaan yg dikongsikn
dgn psgn tmpur aku, aishah suran,
pasukan silat skolah (Kak Anum,Kak Pipa,Kak Tima,Hanis Q, Afnan,Syafiq,Hamzah,Azim, Pa'an,Aiman) Cikgu Raouf
dan x kn prnh dilupekn..
Papa TigeR(cikgu Rizal)..

Bukan nk crite betapa indahnye saat kemenangan tu,
tapi saat2 dlm usaha mndapatkan kemenangan..
Aku rase rapat sgt dgn 1 team,
walaupun lain perguruan (silat Gayong dan silat Rimau),
walaupun lain pendapat, walaupun bukan selalu berbual..
Tapi aku dpt rasekan tautan hati yg Allah jalinkan...

Waktu latihan.....
memang sakkit...
tapi itula cabarannye kalu  masok silat..
tapi yg bagusnye,
saat2 down..ade org tolong 'up' kan,
 waktu lapar...ade org suapkan,
bile x tau...ade org tolong ajarkn..
thanx a lot 4 everythin' ....



Waktu pertandingan....
prtndingn negeri terase sgt lain di hati..
mgkin x cukup persediaan dr segi mental..
tapi macam2 manepon..rezeki Allah bgi dpt Naib Johan..
hamdallah.
.mmm..tapi sbgi seorg manusia yg punyai impian,msti la nk pegi sarawak! kan??
dah la x pernh pijak tangga kapal trbang..
apatah lagi duduk ats kerusi yg empuk tu 
(eh,jauhnye berangan!..hihi)
All in all,
congrats to afnan and wonderpets sbb brpluang pgi pringkt kbgsaan..

tak pe2.
.taun depan,pringkat kebgsaan wat kat sabah!..
(Sabah,wait 4 us!)..
Konklusinya,
I  had a crash wif silat
tapi s
tdy tetap study..
cita2 tuk bggakan mak ayah
dan prgi ke UK
takkan dibiarkn berhabok di dlm peti hati!

PEN OFF....COMMENT PLEASE ~ ^_^

No comments:

Post a Comment