Ade Yg Lebih Utama!

Basmallah

Peace be upon to you

sudah lama tidak mencoret dan mnconteng di blog ni,
agaknye warna apa yg mahu ku calit kali ni?

PRIORITY
this is the best word I think to describe the post that you're going to read,


...................................................


Aku brtanya pada hati,
"Ko dh x minat tgk TV ke?"
"eh,apsal ko cam x seronok je kluar jenjalan ngn kawan2 ko?"
"Tak nak tgk CD ke? best kut citer ni!"

Mungkin,
Akal ini sudah kuat,
Tubuh ini sedang menguatkan,
hati yg mnjadi raja segala anggota.

Tidak terasa lagi itu bnda2 yg biase aku buat tu bnda yg msti aku buat
seperti

stock photo : Family watching TV .True Emotions 
dah x obses dgn tv mcm nih. hehe


stock photo : Old 12" black & white portable television, dusty and dirty. Isolated on white. Some static noise added on the screen in post-production. 
mcm ni la kut prasaannye,bile tgk tv sorang2,
(tpi bukan la slalu,rase cam bukan mnusia la plk klu cam gitu)


stock vector : girlfriends at lunch 
dah x de la rasa best sgt bile kluar ngn kawan2


KENAPA?
MENGAPA?
WHY?
LIMAZA?

bila cerita dkat mak,katanya "you've know what's ur priority..SPM"
fush,I guess so,
tapi,aku dpt rasa lebih dari itu,
mungkin sebab aku sedang mnanggung amanah yang berat,
buatkan aku cepat tersedar,buatkan aku kena berkorban

"...Boleh jadi kamu membenci sesuatu,tetapi ia amat baik bagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu tetapi ia amat buruk bagimu"
(Al-Baqarah:216)

Maksud ayat ini sudah ku telan dan sedang dihadam
buatkan aku berfikir 
apa itu keperluan? apa itu sampingan?


JAGA HUBUNGAN DENGAN DIA
itu....

stock photo : Important stamp 



berbakti kpd mak ayah 
itu..

stock photo : Important stamp 


SPM
itu...

stock photo : Important stamp 


Dan aku x boleh kekal dengan sikap yang dulu
Bangkitlah,Jadi lebih baik!
sebab hati ini sedang ditarbiyah agar lebih bersedia utk jauh dari sumber tarbiyahku,
sekolah,asrama...
_bumi bestari_

Tak nak
biasakan hati ini dengan lalai pada hiburan

Tak nak
lazimi hati ini dengan alpa dengan dunia

Tak nak
hati ini mnjadikan borak2 kosong itu sbgai adat

sebab

"Allah tidak akan mengubah sst kaum itu,melainkan mereka mengubah diri mereka sendiri"
(Ar-Ra'd:11)

Dan nasihat utk hati2 yang ingin berubah ke arah yg lbih baik,
"Jangan menilai sesuatu kesempurnaan di permulaan,takut2 belum sampai ke pengakhiran, 
kita dah tersungkur di pertengahan"

Tabahlah
La takhaf wa la tahzan,Innallah ma'ana

WASSALAM








PEN OFF....COMMENT PLEASE ~ ^_^

1 comment: