Aku menulis lagi..


Peace be upon to you
20 Jan 2013

'Aku menulis lagi' ,tajuk yang aku pilih dari hati.
Tahun masihi bertambah lagi,

Muhasabah diri

Cukup kuatkah aku untuk menghadapi tahun ini.
'senyum'
"Hanis,percayalah,yakinlah kau akan terus kuat dan bertambah kuat !"

Dah lama tak menulis.Terima kasih tak terhingga kpd semua yang  masih sudi membaca.

Aku merintih,aku menangis,aku melawan..
malas yang menguasai.

Aku bertanya pada diri,
"Dah tak minat menulis ke? kenapa?"

Aku berkata pada diri,
"Jadilah orang yang bermanfaat.Kongsikanlah sst yang brguna utk umat.Bila lagi nak buat baik atas bumi nih, Jangan tunggu lama2 sebab waktu kat dunia singkat je"

'hembus nafas' (cet,bajet je ayat. padahal 'mengeluh')

Puas memujuk hati, tiba juga saat ini.


Aku menulis lagi,

Menulis utk berkongsi rasa hati

Menulis utk ajak sama2 mensyukuri

Menulis utk mencurah bakti

Juga
Menulis utk memulihkan hati

Bukan utk dipuji manusia

Bukan utk menjadi terkemuka

Juga
Bukan utk mendapat anugerah mana2

Setiap amal disertai niat.
Niat bukan sekadar matlamat,

Tapi, Niat itu
MEMBENTUK DIRI KITA
MENENTUKAN SIAPA KITA

Akhir kata,
Akan aku terus menulis...

:)




PEN OFF....COMMENT PLEASE ~ ^_^

No comments:

Post a Comment