this is long...!!

Basmallah

mcm yg dijnjikan
MY LIFE PLANNER

stiap org ade cita2,
same la mcm aku..(ye la aku pon org!)

imbas kembali....
'dlm perjumpaan antara para naqibah and kak.murni'
"Ok skrg,akak nk stiap org sebutkn cita2nye."kate K.murni,akak liqa'aku
lepas je sume org sebutkn cite2nye..
K.murni pon komen:
"X de seorg pon kt sini bgi jwpn yg akak nak"

tau x ape yg akak tu nk pd jwpn kitorg sume?
Beliau nk kan ade selitan tntg sumbgn kpd Islam dlm cite2 kitorg..
Cthnye:
Kalau jdi chef,
jadilah chef yg mghasilkn mknn yg halal mcm yg disyariatkn
dan yg mmpu kluarkn prodk mknn sndiri yg halal
dlm mase yg same memasyhurkn produk Islam!
Gitula ceritenye..

Kaitan cerita ni dgn post kali ni 
wktu ni buatkn aku trsedr!
tersedar?
emm!
 aku x nk jadi ordinary person who lives in ordinary life wif ordinary shedule
bgun pgi
pegi keje
balik keje
penat
relaks2
tido
besoknye
(bnd same)

Allah dh jadikan umat Nabi Muhammad (UMAT YG TERBAIK)
aku x nk persia-siakn
Islam adlh pilihn ALLAH,Sang Pencipta Alam
siape lgi yg nk naikkan Islam
kalu bukn umatnye sendiri kn??
so don't waste ur life if u just want to have an ordinary life
colour ur life wif Ad-deen(Islam)
which is a way of life
a TRUE way


NOW

on your mark
get set
GO!

SpM:
aku nk 11A+(amin,insya-Allah)

Lepas SPm:
aku nk ade myself earning
nk keje,kmpul duit
tpi,1st gaji aku nk bgi kt parents!

dlm mase yg same:
nk msuk klas memasak dn mnjahit!
ni..kene fikir psl mase dpn,
so,siapkn diri awl2..ngee~

University?:
I'd decided to study in Malaysia je la..
Ye la,nnti blh jage adek2 and parents

amek degree dlm bidg psychology
dan bidg science computer
then,amek master tuk dpt gelrn Dr,
gune biasiswa tenaga pengajar muda(TPM)

then,blh la jdi pensyarah!
or cikgu
dlm mase yg sme...
jurulatih silat!


Meanwhile....
nk wat business online
these is my mak's idea,
she was so excited if we talk about this topic..huhu
I'll give my best to suceed this business
so.I would'nt dissapoint her

nk jual ape?
_pending_

marrying.....
who is gonna be  my future spouse?
dunno..
and when my marriage will be held?
when I am 23 YO and below
~

kmudian,dftrkn diri utk jdi juri/wasit silat skali coach silat la..
sbgi part time job..
ini kerane..
minat yg trlalu mndalam kat silat,
so,x nak ilmu yg dh diturunkn jdi sia2 belake 
dan nk didik gnerasi yg sterusnye
dlm mase yg same trbiyah diorg mcm yg Islam suruh,,
buknlah hnye hebat silat semate-mate,
tpi hebat jugk dlm bab agama! 
:)

kalu ade rezeki,
nk further study kt UK tuk dptkn gelrn PhD.

then,I would like to design muslimah's fashion
yg se-betul2nye!
dan akn dijual di butik sndiri
dan lmn web sndiri!

sbb tu la nk blaja mnjahit dn kmpul duit(modal)
ngee~

bile dh ade lebihan duit
blh la mnjejakkn kaki di harramain dgn suami dan mak ayah!

anak nk brape??!
aaaa?
don't want to type the answer..
hehe

so!
anything I left to mention??


my 'psst' desire:
wanna write a novel...
so exciting
so what kind of story would I write??
hmm..
wondering...


MAYBE
I'm too ambitious
tapi..
selagi hayat dikandung badan
akn aku usahakn ape yg aku citakn
sbb mahu jdi org yg brmnfaat
tuk kerabat dan msyrkt!

Sbgi sorg insan yg lemah dn hmba yg akn diuji
msti ade cbrn
akn ade dugan

so,just wanna say
Allah x tgk pd Hasilnye
tapi pada Usaha kite...

sbb tu klu dlm brdoa
seeloknye brdoa yg mcm gini
"Ya Allah,'beriknlah aku kekuatan' dlm mencari laptopku yg hilang"
ataupon
"Ya Allah,'bntulah' aku dlm mncapai cita2 ku dn merealisasikn hrpn kedua ibu bapeku"

DAN
ade sorg ahli tasawuf dlm Al-Hikam nye mengatakan
Maksudnye:
Janganlah merase gmbire di ats prbuatn taat krn engkau merasekn ia tlh dpt dilksanekn
tetapi,
Brgembirelh krn Allah tlh kurniakn hidyh & ptunjuk shingga engkau dpt mlksanekn ketaatan itu.


All in All
my last word
in facing the waverly road
always believe in Allah
 Be an optimist
and rid off negative thoughts from ur mind
Insya-Allah success will be approached

smile always ya!

_Wassalam_









PEN OFF....COMMENT PLEASE ~ ^_^

2 comments:

  1. Subhanallah.
    alangkah indahnye kalu kite dpt bercerita bersama pasal our life planner ni kan hanis?

    but, it's ok lah. membacanya sudah cukup buat saya tahu, kamu mampu ke situ!!

    Selamat berjuang, Hanis Nabihah Saari~

    ReplyDelete
  2. terima kasih Husna Najihah Zamalolaily~

    komen yg sgt2 menaikkan semngat!

    rase sgt bertuah sbb mndpt Kepercayaan drpd seorang "Sahabat"

    ReplyDelete